SEO - Zoekmachine optimalisatie
Wil je graag beter gevonden in de organische (natuurlijke) zoekresultaten van zoekmachines zoals Google? Door zoekmachine optimalisatie (Search Engine Optimization) toe te passen vergroot je jouw online vindbaarheid op relevante zoekwoorden. Een groot voordeel van SEO is dat je niet betaalt voor iedere klik naar je website, dit verkeer is als het ware ‘gratis’. Bovendien bouw je met zoekmachine optimalisatie aan een effect op lange termijn. Dit zal uiteindelijk resulteren in meer conversies.
Je pagina of website organisch vindbaar maken is een traject voor lange termijn. Dit in tegenstelling tot Google Ads, waar je positie afhankelijk is van je budget en je direct resultaat ziet. Bij SEO is dit niet het geval. Google streeft ernaar om de meest relevante pagina’s te laten zien die aansluiten bij de zoekopdracht. Het kost tijd om Google kenbaar te maken hoe relevant je pagina is. Om dit gestructureerd te doen bestaat het SEO traject van Online Identity uit verschillende fases.
Een SEO traject begint altijd met een intake. Bij deze intake zorgen we ervoor dat we een compleet beeld krijgen van de organisatie en de website. Dit doen we door middel van een zoekwoordanalyse, 0 meting van de website en een concurrentieanalyse. Op basis hiervan worden haalbare doelen vastgesteld en wordt de strategie bepaald.