On- & Off-page optimalisatie

On-Page Optimalisatie

Het verzorgen van de on-page optimalisatie is de eerste fase van een SEO traject. On-page optimalisatie betekent het optimaliseren van de website zelf. Een website heeft veel verschillende elementen welke van invloed zijn op de vindbaarheid en deze moeten allemaal worden nagelopen: URL-opbouw en –structuur, meta-tags, alt-tags, de content op de website, h1-tags en vele andere factoren. Al deze elementen helpen mee om Google te vertellen waar een bepaalde pagina over gaat. Daarnaast zijn ook de technische aspecten van een website van invloed op ranking. Bijvoorbeeld: snelheid van de website, geschiktheid voor mobiele apparaten, het vermijden van Flash/Frames, www.-canonisatie en vele andere technische aspecten.

Maar met alleen on-page optimalisatie is echter nog geen goede ranking behaald. Iedereen kan op zijn website vermelden dat hij ergens de beste in is maar dat wil niet zeggen dat Google dit meteen gelooft. Daarom is daarop aansluitend off-page optimalisatie nodig.
 

Off-Page Optimalisatie

Naast het optimaliseren van de website zelf is het ook van belang dat uw website beter wordt ‘gewaardeerd’ door Google. Een voorbeeld van off page optimalisatie is het verkrijgen van links van andere websites naar uw website, linkbuilding. Het verkrijgen van externe links kan natuurlijk gebeuren maar het is ook mogelijk dit proces zelf een handje te helpen. Het is hierbij wel belangrijk in acht te nemen dat u links krijg vanaf websites die relevant zijn en een goede beoordeling heeft vanuit Google. Naast het structuren en verkrijgen van links kunnen wij u ook helpen met het verkrijgen van deze links op natuurlijke wijze. Een van de succesvolste methode die wij hiervoor gebruiken is content marketing. Wanneer uw website interessante en goede content bevat is de kans groter dat mensen naar uw content zullen linken.