10 jarig jubileum Bryan – Programmeur
10 jarig jubileum Bryan – Programmeur Alweer 10 jaar geleden begon Bryan bij Online Identity als parttime programmeur tijdens zijn studie. Inmiddels is hij onze langstzittende werknemer en vele ervaringen rijker. Hoe kijkt hij terug op de afgelopen 10 jaar bij Online Identity? We vragen het hem zelf.
 
Lees verder
Stappenplan exporteren historische data Google Analytics
Stappenplan exporteren historische data Google Analytics Zoals we in ons voorgaande blog over het overstappen naar Google Analytics 4 al aangaven stopt Universal Analytics. Al sinds 1 juli 2023 wordt er geen data meer verzameld via Universal Analytics (vanaf dit moment gebeurt dit in Google Analytics 4), maar je kan hier de historische data van voor die tijd nog wel inzien. Deze data wordt op 1 juli 2024 definitief verwijderd door Google.
 
Lees verder
Google Ads campagne? Update snel naar Google Consent Mode v2!
Google Ads campagne? Update snel naar Google Consent Mode v2! Heb jij een Google Ads campagne draaien? Dan is er spoedig actie vereist wanneer je die campagne in de lucht wilt houden! In maart 2024 staat namelijk de update naar Google Consent Mode v2 op de agenda bij Google: regels die betrekking hebben op het verzamelen van data en het verkrijgen van toestemming voor het plaatsen van cookies en delen van persoonsgegevens. Google is genoodzaakt alle Ads-gebruikers te verplichten om dit te implementeren op hun website vóór 4 maart 2024.
 
Lees verder
Waarom wij met Laravel werken
Waarom wij met Laravel werken Onze programmeurs maken alweer een tijdje dankbaar gebruik van het PHP framework ‘Laravel’. Dat klinkt voor een leek naar alle waarschijnlijkheid als Chinees of Roemeens.. Dus om dit voor iedereen een beetje begrijpelijker te maken geven we graag een klein inkijkje in onze technische keuken (in zo veel mogelijk Jip en Janneketaal).
 
Lees verder
Google Universal Analytics stopt: stap over naar Google Analytics 4
Google Universal Analytics stopt: stap over naar Google Analytics 4 Onlangs heeft Google bekend gemaakt om per 1 juli 2023 te stoppen (!) met Google Universal Analytics. Vanaf die datum kun je oude gegevens nog 6 maanden inzien, maar worden er geen nieuwe data meer verzameld. De opvolger, Google Analytics 4 (afgekort GA4), is al geïntroduceerd en kun je nu al gebruiken. In dit blog vertellen we alles wat jij moet weten over deze nieuwe versie van Google Analytics en wat deze verandering voor jou teweeg brengt.
 
Lees verder
De laatste regels en tips omtrent reviews
De laatste regels en tips omtrent reviews De afgelopen jaren zijn reviews steeds belangrijker geworden voor consumenten als het gaat om het doen van online aankopen. Men wil steeds beter vooraf geïnformeerd worden over zijn of haar nieuwe potentiële aankoop. En wat is er dan beter dan het lezen van enkele beoordelingen van andere consumenten die het product of dienst al in gebruik hebben? Lees verder
5 jarig jubileum Stefan – Online marketeer
5 jarig jubileum Stefan – Online marketeer 5 jaar geleden waren wij op zoek naar een allround Online Marketeer en kwamen wij via Gert-Jan van Beurden van Bink HR in contact met Stefan. Stefan werkt ondertussen nu alweer 5 jaar bij ons en is enorm gegroeid in persoon en kennis. Wij zijn bij Online Identity & Solutions trots op het feit dat mensen die bij ons werken dat veelal met plezier doen en vaak een mooie tijd bij ons blijven hangen. 5 jaar is natuurlijk een mooie mijlpaal, maar we hopen dat Stefan nog lang bij ons werkzaam mag zijn. We hebben een interview met hem gedaan om te kijken hoe hij het ervaren heeft.
 
Lees verder
Wat zijn ‘Mensen vragen ook’ vakken? (People Also Ask) in Google?
Wat zijn ‘Mensen vragen ook’ vakken? (People Also Ask) in Google? Sinds maart 2021 zie je in de organische zoekresultaten bij veel zoekopdrachten enkele vragen uitgelicht die gerelateerd zijn aan jouw zoekopdracht. Bovenaan deze box staat de titel: ‘Mensen vragen ook’. Wat is dit precies? Lees verder
Waarom bestelt mijn klant niet? 4 oorzaken van verlaten winkelmandjes
Waarom bestelt mijn klant niet? 4 oorzaken van verlaten winkelmandjes Vraagt u zich wel eens af waarom een klant voor het afronden van een bestelling afhaakt? Het optimaliseren van uw bestelproces kan uw omzet een enorme boost geven. In dit blogitem leest u de vier grootste oorzaken van verlaten winkelwagentjes.  Lees verder
Hoger in Google komen? Bovenaan in Google met 12 praktische tips
Hoger in Google komen? Bovenaan in Google met 12 praktische tips Wilt u die felbegeerde eerste pagina in Google behalen? In deze blog staan een aantal handige SEO-tips om uw ranking een boost te geven, en ook wat u vooral niet moet doen. Het algoritme van Google kent wel 200 rankingfactoren en hieronder leest u hoe u vandaag nog op de belangrijkste punten goed kan scoren.  Lees verder
Wat is de GDPR en is uw bedrijf er klaar voor?
Wat is de GDPR en is uw bedrijf er klaar voor? Op 25 mei 2018 gaat de nieuwe Europese privacywetgeving van start. De General Data Protection Regulations (GDPR) of in het Nederland de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Deze wetgeving staat in het teken van het beschermen van de privacy en persoonsgegevens van iedere Europese burger. Maar wat houdt dit in? En wat verandert er ten opzichte van de huidige wetgeving? Lees verder
Is uw site local SEO proof?
Is uw site local SEO proof? Mensen zoeken op Google tegenwoordig steeds gerichter. Wilt u lokaal gevonden worden op Google? Dan kunt u verschillende zaken doen om uw vindbaarheid lokaal te verbeteren. Een term die hiervoor gebruikt wordt is ‘Local SEO’. Lees in onze blog wat local SEO inhoud en waarom het juist voor uw organisatie een must is!
 
Lees verder
7 praktische tips om uw google ranking te verbeteren!
7 praktische tips om uw google ranking te verbeteren! Zoekt u wel eens op uw eigen bedrijfsdiensten en bent u daarbij verder gegaan dan de eerste resultatenpagina van Google als uw bedrijf niet voorkomt in de resultaten? Waarschijnlijk niet. Een hoge positie in Google is essentieel voor uw bedrijf, daarom hebben wij 7 handige tips opgesteld waarmee u de vindbaarheid en de positie in Google kan verbeteren. Lees verder
Wat kan Google Ads voor uw bedrijf betekenen?
Wat kan Google Ads voor uw bedrijf betekenen? Google Ads is het advertentieplatform van Google. Ads advertenties zijn geïntegreerd met nagenoeg alle Google domeinen en kan een zeer waardevolle marketingtool zijn voor uw bedrijf mits je het juist aanpakt. Lees in deze blog hoe Google Ads precies werkt en wat het voor uw bedrijf kan betekenen!
 
Lees verder
Heeft uw website al een SSL certificaat?
Heeft uw website al een SSL certificaat? Wanneer u zich begeeft op het internet laat u overal gegevens achter, ook vaak zonder dat u het door hebt. De persoonlijke informatie die wordt verstuurd kan te onderscheppen zijn wanneer deze niet goed beschermt is. SSL kan voor deze beveiliging zorgen.
 
Lees verder
Sociaal Online Intranet vernieuwd!
Sociaal Online Intranet vernieuwd! Onderzoeksbureau Gartner kwam met de verwachting dat de helft van alle grote organisaties voor 2016 over een sociaal intranet beschikt. Wij zijn onlangs gestart met het bouwen van compleet een nieuw sociaal intranet, gebaseerd op het Online Intranet - een systeem wat wij al in 2007 ontwikkeld hebben. Lees verder
Al klaar voor de mobiele ranking update van Google?
Al klaar voor de mobiele ranking update van Google? Eind februari kwam Google met een belangrijk nieuwsbericht: Op 21 april 2015 zal een update uitgerold worden voor de Google zoekmachine die zich zal richten op de mobielvriendelijkheid van websites. Een update die, volgens Google, van grote invloed zal zijn op de getoonde zoekresultaten. Lees verder
De lancering van een nieuwe website!
De lancering van een nieuwe website! Stel u voor, u heeft een website die goed vindbaar is, goed bezocht wordt en waar redelijk wat aanvragen (of orders) op binnenkomen. Als u daar bij de lancering van uw nieuwe website geen rekening mee houdt, is de kans groot dat u een hoop bezoekers en dus ook aanvragen of orders gaat missen. Lees verder